Dubai Escape

Text: Elena Balina

Capul rău nu dă odihnă picioarelor

Cei cunoscuți, auzind unde mergem, și-au ridicat din umeri în uimire: ce capriciu - să depășească 350 km și chiar unde - până la nisip ?! Oamenii vin în Emirate pentru marea caldă și eram atrași de exotici - departe de civilizație, de beduini. Site-ul oficial al hotelului ne-a confirmat temerile: nu numai că a trebuit să călătorim adânc într-unul dintre cele mai dure pustii de pe planetă - Rub El Khali, până în zona necunoscută a Livei, acest loc a fost numit și „partea goală” - Cartierul gol. Nici să dăm, nici să luăm, vom căuta un miraj în deșert.

Cine se trezește devreme, Dumnezeu îi dă

Înarmați cu o hartă tipărită pe site și un navigator electronic, ne-am lovit de drum dimineața devreme. În portbagaj există doar apă pe drum, echipament foto și accesorii pentru baie. Ce altceva mai trebuie să stai la un hotel de cinci stele? Începutul drumului, clar pentru noi, două blonde - să mergem spre aeroportul emiratului capitalei Abu Dhabi. Încurajându-ne reciproc cu glume, ajungem într-un loc în care este timpul să trecem la orientarea pe teren. Harta conduce de pe autostrada principală E 11 spre Liva, pe șoseaua E 65. De aici încep puzzle-urile și paradele sub denumirea „ieșiți din labirintul drumurilor reconstruite cu ocolirea”. Trebuie să spun că în aceste schimburi, cele mai multe dintre ele nici măcar nu sunt echipate cu plăci de ghidare, am pierdut mult timp. Navigatorul a fost, de asemenea, înconjurat și repetat cu jale: "Întoarce-te, oriunde este posibil. Întoarce-te, acolo unde este posibil!" Cu toate acestea, am râs doar de deficiențele tehnologiei moderne și am încăpățânat să avansăm în această direcție. Comentariile textuale detaliate mai jos de pe hartă au ajutat foarte mult. Ne-au adus la benzinărie, de unde era deja aproape de obiectivul prețuit.

Fata Morgana

Dune de nisip cu ziduri uriașe se ridică de-a lungul unui drum îngust, nelimitat. Nisipul portocaliu se strecoară de-a lungul asfaltului, amenințând să-l ascundă complet călătorilor rari. Ultimul spurt, trebuie doar să depășim 12 km! De-a lungul cursului, a apărut o poartă de intrare cu ulcioare de lut înălțime umană pe ambele părți. Suntem aici? - Trecând prin aripi de răchită, din nou vedem drumul nesfârșit care se îndepărtează în depărtare. Ce este, a fost un miraj?

Trecem din nou prin teren gol. Numele se justifică pe sine, în jurul unei singure clădiri, nu al unui singur suflet viu. Și din nou, se află înainte? „Vedem o altă poartă, de data aceasta cu stâlpi de piatră.” În caz că nu exprimăm încântare violentă. Și avem dreptate, a fost din nou o ficțiune. În spatele porților este goliciunea. Dar prezumția sugerează că a treia oară, așa cum ar trebui să fie în toate poveștile, va fi finală. Într-adevăr, a treia poartă ne justifică speranțele, în spatele lor crește ca un oraș de nisip - cu turnuri, scări, labirinturi de stradă și canale de irigație pentru canalizare - hotelul Qasr Al Sarab.

Camere demne de regi

Parcă ar fi așteptat în special aspectul nostru, descărcând bagajele mici din mașină și ducându-le la holul clădirii principale, unde, tratându-le cu sucuri din tot felul de fructe exotice, au făcut un „permis de ședere” și făcând cunoștință cu programul de excursii și divertisment. Stațiunea și spa Qasr Al Sarab Desert, deținută de lanțul hotelier Anantara, este situată pe teritoriul nisipos al orașului Liva. Are 140 de camere în 10 clădiri independente și joase ale clădirii principale a hotelului; zece vile, situate separat la distanță și numite „pavilioane regale”, precum și 42 de vile, trei rânduri situate în peisajul natural al deșertului, cu unul, două sau trei dormitoare. Toate apartamentele sunt mobilate cu mobilier confortabil din lemn închis, decorate cu covoare handmade și obiecte de uz casnic din epoca trecută. Fiecare cameră este dotată cu fiecare confort, inclusiv TV prin satelit, DVD player, internet de mare viteză, minibar și facilități pentru prepararea de ceai și cafea.

Înainte de evenimentele alese de noi, mai era suficient timp, de aceea, ne-am dus să ne stabilim în vila oferită de noi pe o stradă pe nume Al Khail. Tonuri interioare mulate, mobilier tapițat masiv, oglindă cu lungime întreagă, otomani, perne, alunecări, geamuri panoramice din podea până la tavan, suprafața netedă a piscinei private pâlpâind de strălucirea soarelui - toate combinate armonie orientală senzuală și dispuse pentru a face binecuvântare și odihnă completă . „Fructele, soarele și apa sunt cei mai buni prieteni ai noștri!” Am decis în unanimitate și în mod fericit să ne cufundăm în umiditatea răcoritoare. Oboseală dintr-o mișcare recentă pe distanță lungă, în timp ce o mână a decolat. Procedurile de apă au alternat cu ședințele foto ale speciilor din jur care s-au deschis din peluzele vilei noastre.

Aici vine rulota din Quicksand

Soarele se înclina spre orizont și odată cu el a venit timpul călătoriei noastre pe „corăbiile deșertului”. Un grup internațional de viitori călăreți de cămile a fost așezat în SUV-uri și dus într-o tabără beduină. „Parcul de cămile”, înconjurat de o palisadă de ramuri de palmier, este amplasat nu departe de complexul hotelier, dar la o distanță suficientă pentru ca mirosurile de viață sălbatică să nu perturbe mirosul sensibil al locuitorilor din orașul care s-au odihnit. Aici, în apropierea taberei, un sat vechi, un muzeu în aer liber, și-a întins corturile, unde puteți afla personal despre toate detaliile vieții dure ale unor locuitori curajoși ai deșertului. O rulotă de cămile în timp ce se odihnește cu umilință în nisipul cald. Din anumite motive, toate cămilele locale s-au dovedit a fi masculi, deși cămilele, spun ei, sunt mai afectuoase și plângătoare.

Dromedarii sunt într-o grămadă, ca niște alpinisti, astfel încât rulota merge pe potecă și nu se dispersează în direcții diferite. Șaua este concepută pentru doi călăreți, dar grupul este distribuit în așa fel încât un călăreț pe tânăr, nu destul de puternic și mai puțin experimentat de cămilă. Începe aterizarea Poate că aceasta este cea mai amuzantă vedere pe care am văzut-o vreodată: cămilele, trâmbițate între ele, se ridică din genunchi. Mai întâi, crupul decolează rapid, determinând pasagerul să se rostogolească brusc în jos, apoi picioarele frontale ale cămilei sunt îndreptate, iar călărețul își recapătă echilibrul în aterizare. Nu toți călăreții au o reacție și o coordonare a mișcărilor sincrone cu o cămilă, ceea ce provoacă o renaștere zgomotoasă și râs, atât în ​​rândul turiștilor, cât și în rândul beduinilor. În sfârșit, toți sunt cazați, iar rulota începe. Astfel de dune uriașe, ca în aceste locuri, nu am văzut niciodată.

Interesant este că și aici, capete neînfricate conduc vehicule off-road? Pârtiile abrupte, care se termină brusc în pâlnii uriașe, fețe de alunecare nesfârșite, punctate cu numeroase urme de viețuitoare invizibile. Deșertul este animat, respiră și se schimbă cu fiecare respirație a vântului, desenând modele complexe în culori de la galben pal până la maro profund. Măsurarea balansării în timpul mișcării „navelor de deșert” provoacă dorința de a trage o melodie a nomazilor deșertului. Cererile de a îndeplini ceva de genul, adresate caravanului nostru, nu au reușit. Prin urmare, facem față singuri, pe principiul „ceea ce văd, apoi cânt”. Iar rulota merge pe nisipuri din ce în ce mai departe ...

Deșertăciunea este deșertăciune și totul este deșertăciune

Se dovedește că trecerea dunei avea propriul său obiectiv. La orizont, într-un gol, printre dealurile cu nisip înalt, pernele roșii ieseau în evidență ca un loc luminos. Demontând, am rătăcit în vale, lăsând cămile să se odihnească. Pernele moi au avut un mare avantaj - nu se leagănă de ele! Ghidul care însoțește grupul a predat apă și sucuri tuturor și a spus că acum puteți pregăti camerele și așteptați să apune soarele. Și-a înghețat viața, am vrut să vorbesc într-o persoană, pentru a nu deranja inofensivitatea deșertului. O asemenea tăcere care apasă pe urechi. Nimic nu deranjează și chiar o pasăre rară zboară atât de departe în nisip. Într-un astfel de moment de unitate completă cu natura, vreau să uit de toate grijile și afacerile mele bărbătești și să ne cufundăm complet în lumea din jurul tău. Numai cerul, deșertul și tu. Și nimic mai mult. Pentru câteva momente, soarele a apărut în spatele unei dune, lăsând lumea fără lumină.

Taxele de întoarcere au fost rapide, a fost necesar să ajungeți la jeep-uri pentru a completa întunericul. Grupul de călători, care au simțit un ritm de viață complet diferit asupra lor, a fost atât de liniștit și a renunțat la tot ceea ce a fost pământesc, încât caravanele au decis să ne ridice moralul cu minunile călăriei cu cămile. Au strigat cu voce tare, înveselind caravana, au stat cu brațele întinse, cu picioarele pe șa și au efectuat tot felul de cascadorii acrobatice, întrebând dacă există cineva care dorește să le repete pentru 100 de dirhami din fondul lor de premii. Nimeni nu a fost găsit. Poate că fondul de premii merita să crească?

Deodată, a venit întuneric complet și impenetrabil. Și noaptea farurile mașinilor au strălucit asupra noastră. Deja stând în mașină, încercam să-mi imaginez cum acești locuitori de nisip rezistenți au reușit să facă tranziții prin deșert, săptămâni întregi sau chiar luni? În acel moment, când aveam după o oră de mers, picioarele nu voiau să devină paralele. Acordul final al unei zile frumoase a fost cina la un restaurant arab, în ​​timp ce aroma de narghilea de pe terasa din piscină a completat-o.

Gheață, moare, duminică

Corpul necesită odihnă, precum și sufletul. Este imposibil să vizitați celebra stațiune din Anantara și să nu vizitați SPA-ul său. Sunete fermecătoare de muzică, mirosuri picante de uleiuri, personal util. Dintre numeroasele proceduri propuse, aleg masajul. O cameră separată pentru transformarea într-un halat de pânză de culoarea nisipului (totul aici corespunde subiectului ales) și un gong pentru a anunța o fată prietenoasă cu numele de primăvară, că sunt gata să vorbesc. Într-o cameră spațioasă, cu vedere panoramică a deșertului maiestuos, mă așez pe o bancă și May îmi spală picioarele într-o cadă de cupru, înmuindu-le cu ulei de lapte și apă de trandafir. Masajul tonifică toți mușchii corpului meu, inspirându-mă la noi pene de brațe. Ceaiul de gheață cu aditivi florali, mentă și ardei stimulează activarea procesului de viață. Aici veți avea voie să vă relaxați complet, poate chiar să adormiți, iar apoi vor fi înviați de mâinile iscusite ale masonilor profesioniști.

Ce rămâne în culise

A doua jumătate a zilei am petrecut-o într-o mare piscină de formă liberă situată la poalele principalului complex hotelier. Trebuie să spun că aceasta era deja ajunul weekendului și, prin urmare, până la această dată, oaspeții au început să se adune activ în zona stațiunii. Grupuri de prieteni, cupluri, companii cu copii - toate, în primul rând, au mers să reînnoiască la piscină. Solitudinea și pacea au înflorit cu culori strălucitoare și zgomotoase ale noilor sosiri. Da, timpul nostru s-a terminat, dar abia au început. Se puteau freca în apă, se pot plimba pe străzile acestui oraș pierdut în deșert, se văd în apusul soarelui și se întâlneau cu zorii, arunca tir cu arcul, călări cămile și se pot bucura de diverse feluri de mâncare din bucătăria arabă.

Călătoria de întoarcere ne-a așteptat. Și amintiri amoroase despre modul în care am „amărit” deșertul

Hotel în cifre și fapte

Camerele Deluxe sunt situate la ultimul etaj al hotelului. Din ferestrele a 42 de camere, o suprafață de 45 mp. fiecare are vedere la deșert. Fiecare cameră are un duș, o cadă mare și paturi king-size sau twin.

Camerele Deluxe Terrace sunt camere mai spațioase (50 mp), situate în clădirea principală a hotelului. Fiecare dintre cele 28 de camere are terasa proprie și un pat dublu (King-size). Toate camerele au vedere la deșert. Fiecare cameră are duș, baie mare.

Camerele Deluxe Garden Garden sunt situate la parter. Fiecare din cele 70 de camere cu o suprafață de 50 mp, are propria terasă și acces la grădină. Fiecare cameră este dotată cu duș, cadă mare, paturi king-size sau twin.

Vilele cu 1, 2 și 3 dormitoare au intrare privată, living și sufragerie spațios, piscină privată, baie mare, terasă:

Vilele cu un dormitor sunt vile cu un dormitor, fiecare cu un pat dublu (Kingsize), piscină privată și minibar. Suprafața vilei este de 106 mp.

Vile cu două dormitoare - vile cu două dormitoare, în care un dormitor are 2 paturi individuale (paturi twin), celălalt are un pat dublu (King-size). Suprafața fiecărei vile este de 190 mp. Fiecare vilă are propria piscină și minibar.

Vile cu trei dormitoare - vile cu trei dormitoare, fiecare zonă - 210 mp Două dormitoare au paturi King-size, în timp ce al treilea are două paturi twin, precum și o piscină de lux și minibar.

Suite diplomatice cu un dormitor este o suită spațioasă diplomatică cu un dormitor, ideală pentru familii, deoarece această cameră comunică cu camerele Twin Twin. Apartamentele au 130 de metri pătrați.

Urmărește videoclipul: Latifa Al Maktoum - Escape from Dubai (Mai 2024).