Aș dori să mă nasc aici

Text și fotografii: Irina Ivanova

NU, NU TREBUIE SA SPUN TOT CE S-A ASOCIAT UCRAINA SPITALULUI UCRAINA ESTE EXCLUSIV CU MÂNCĂ, ȘI A 13-A CONGRESĂ DE RĂZBOI ESTE AMINTITĂ DE MINE DOAR PE MASE. DAR CARACTERISTICI ȘI ALTELE ACESTE NU POATE FI NUME CARE PĂRȚILE RECEVENTE S-A AJUTAT PENTRU Jurnaliștii erau atât de impresionați că am decis cu ei să înceapă.

La Congres ca sărbătoare

Totul este în Emirate - mă gândesc uneori, până când îmi lipsește găluștele suculente de casă cu vișine, mâncarea mea preferată din copilărie. Gălbenușuri încă se pot face, dar aici cireșele aici după-amiaza cu foc nu pot fi găsite, nici proaspete, nici conserve. Prin urmare, am călătorit în patria acestui fel de mâncare în așteptare ... La Kiev, tot timpul am fost distras de întâlniri serioase cu discursuri ale președintelui Ucrainei Viktor Ianukovici și șeful Administrației Prezidențiale a Federației Ruse, Sergey Naryshkin, apoi un program bogat de excursii cu o vizită la Kiev Pechersk Lavra, unde fusesem deja de câteva ori mai devreme, dar cu mare plăcere a coborât din nou în peșteri. Cu toate acestea, după prima parte a programului oficial de afaceri, starea de spirit excelentă a crescut deja și mai sus, înainte de sezonul festiv - următoarele trei zile ar fi trebuit să treacă ca în melodia: „Vară, mare, soare, plajă!”.

Din capitala Ucrainei, întreaga noastră echipă internațională, formată din peste 300 de jurnaliști din întreaga lume, a mers cu autobuzul către Odessa. Călătoria lungă de 8 ore a fost însuflețită de peisaje de câmpuri verzi, „râuri de lapte și bănci de jeleu”, cântece ale lucrătorilor media în special activi care amintesc de o copilărie pionieră și, bineînțeles, o oprire pentru prânz la restaurantul Salo. Pâinea și sarea, precum și alte bunătăți, au fost întâmpinate de Mihail Mikhailovici Poplavsky, un restaurator celebru, care este și „rectorul cântător” al Universității Naționale de Cultura din Kiev.

O cină somptuoasă din Ucraina a avut loc la cântecele bunului proprietar al unității, ale căror CD-uri ni s-au prezentat ca pe un record. Unii muzicieni au preferat băuturile sale semnate - Hrenovuhu și urzică - o lună de 60 de grade infuzată cu urzici, pe care am avut ocazia să le degustăm la masă. Aparent, datorită unei astfel de „gustări” rutiere, în ciuda unui drum lung destul de obositor, am ajuns la Odessa într-o dispoziție binevoitoare.

Se întunecase ... Odessa ne-a întâlnit cu o eclipsă lunară neobișnuit de frumoasă. Brusc îmbibată de romantism, întreaga noastră echipă de la Hotelul „Bucuria Mării Negre” a privit cerul, numărând minutele. Destul de bucurându-se de frumusețea astronomică, jurnaliștii obosiți și mulțumiți au mers în camerele curate și confortabile ale hotelului de coastă ...

Câte fete bune ...

Este bine să te trezești dimineața devreme, în cinci minute pentru a ajunge pe plaja încă pustie, cu turiștii rari, să te plonjezi în marea răcoroasă și să o prinzi la timp pentru micul dejun, unde poți să te stabilești de fețele colegilor care s-au culcat la timp ieri și care au rămas să sărbătorească cu tovarășii care au ajuns în Capitală. umor.

După micul dejun, așteptând autobuzul turistic, noi, ca și bătrânele de pe o bancă, bând puțin apă, am discutat despre oameni care ne trec pe lângă mare. Fetele, ca un meci: toate subțiri, frumoase, bronzate - și asta a fost doar începutul! Trăind mult timp în străinătate, mulți dintre noi au uitat deja că o astfel de concentrare a frumuseții într-un singur oraș este posibilă. Prin urmare, după ce au ajuns la deschiderea celei de-a doua părți a congresului de la Universitatea Națională de Drept din Odessa, bărbații grupului cu admirație, iar femeile cu ușoară invidie, au urmărit fiecare student. După un timp scurt, claritatea percepției s-a pierdut în sfârșit și, din nou, cu un spirit de afaceri, am putut discuta probleme de popularizare a limbii ruse în diferite țări ale lumii. Potrivit primarului Odessa, Alexei Kostusev, studiul limbii ucrainene ca limbă de stat rămâne obligatorie în oraș, dar este încrezător că, fără limba rusă, orașul „își va pierde identitatea și va înceta să fie Odessa.

Marii noștri locuitori din Odessa, mari scriitori, le știm toate numele, au scris ei, au scris în rusă. "Președintele Academiei de Drept Odessa, deputatul Verkhovna Rada din Ucraina, Serghei Kivalov, a declarat că reprezentanții Administrației fostului președinte al țării, Viktor Iușcenko, au cerut o traducere a instruirii în ucraineană , dar universitatea și-a menținut tradițiile de predare a limbii ruse, împreună cu introducerea ucraineanului oficial, lăsând alegerea studenților.

După partea oficială, am trecut la programul cultural: o excursie cu barca și, bineînțeles, banchete. Nimeni nu se aștepta la o primire atât de magnifică! Nu, desigur, știm că Odessa este bogată în fructe de mare și talente, dar mesele de la primărie pur și simplu izbucnesc de delicii culinare, iar spectacolele artiștilor - studenți și absolvenți ai Academiei - au făcut astfel de impresii de neșters, încât nimeni nu a fost indiferent, cântând și dansând chiar la mese.

În oraș înflorit salcâm

Ei bine, iată seara de rămas bun - închiderea congresului și ziua de naștere a Irinei Gorbunova de la ITAR-TASS. Celebrăm aceste două evenimente într-unul dintre restaurantele din zona stațiunii Arcadia. Și, de fapt, care dintre districtele Odessa nu este o stațiune?

Mergând a doua zi cu prietenii mei Odessa în jurul orașului, respirând în aerul litoral saturat de aroma de salcâm, zâmbind trecătorii care se apropie, m-am gândit că ar fi minunat să mă nasc aici! Pentru a veni mai des la rudele tale sau a invita oaspeții străini - să le cunoască bucătăria națională și locuitorii locali, atât de toleranți și veseli. Organizează tururi cu Boris Burda, cufundat în istoria fiecărei străzi, a fiecărei clădiri și chiar a mâncărurilor! Bucurați-vă de carisma unică a acestui oraș unic, care, după cum spune celebrul „expert”, „știe să păstreze cele mai bune caracteristici ale capitalei și provinciei, fiind în același timp lipsit de deficiențele ambelor”.

... Desigur, aici suntem „nu oameni locali”, dar este atât de frumos să visezi că, odată vei putea deveni o parte integrantă a unei „Odessa-mamă” atât de diferită și atât de unică ... La Marea Neagră.

Urmărește videoclipul: Dani Mocanu - Sa nu crezi ca am fost prost Oficial Video 2019 (Mai 2024).