Singur cu lupii

Cortul a fost decorat cu multe inscripții despre cât de bine este ventilat. Din păcate, înainte de prima călătorie nu le-am fost atenți.

Sincer, nu-mi place drumeția. Nu pot dormi în cizme de cauciuc. Nu pot suporta țânțarii, care pot fi salvați doar în fumul unui foc. Stând pe un ciot sub un vânt rece, sufocând cartofii cu jacheta arsă și votcă falsă de la gât ... Nu, acest lucru nu este pentru mine. Totuși, soția mea, ajunsă în Dubai, m-a convins să cumpăr un cort.

„Va fi o campanie foarte mică”, a spus Sofia Ivanovna, „doar tu și eu, și nimeni altcineva”. Vom determina singur programul. Plictisit și imediat se întoarce acasă. Nu există țânțari aici. Și vântul nu este deloc rece. Iar mâncarea poate fi cumpărată la fiecare pas ...
- Deci nu ai nevoie de o focă? M-am bucurat.
- Nu, a fost de acord soția. - La urma urmei, știu deja că știi să faci totul, chiar și grătar pentru a face. Cizmele din cauciuc nu sunt necesare aici. Și nimeni nu te va obliga să bei votcă.

Până la urmă, am cedat. Poate că doar visa să-și spele sandalele în Oceanul Indian în adâncime. Mai mult, la doar două ore de mers cu mașina de la Dubai.

Încercarea numărul 1. Pe drum

Prima noastră călătorie la malul de est (sau mai bine zis, la orașul Khorfakkan) a început pe a doua ianuarie. Autobuzul, unde am ajuns pe Piața Ittihad din Dubai, trebuia să ne ducă la Fujairah, capitala emiratului cu același nume, pentru 20 de dirhami. Șoferul părea să facă acest zbor pentru prima dată în viața sa - judecând după grija în care era cufundat în toate furcile și indicatoarele rutiere. Doar benzinăriile și magazinele rutiere l-au distras de la gânduri, în fiecare dintre ele considerând necesar să cumpere ceva.

Drept urmare, am intrat în Fujairah doar la șase seara. În piața de lângă Plaza Cinema, autobuzul a lăsat pe toți pasagerii, a făcut un cerc și a condus înapoi complet gol. Nu am acordat nicio importanță acestui fapt: am fost distrași de un restaurant unde se vindeau „albii” cu umplutură de banane.

În stânga cinematografului era un taxi. Ne-am întâlnit pe 30 de dirhams, am urcat într-o mașină care fusese văzută și după un sfert de oră eram pe terasamentul Horfakkan. Câteva minute am stat în fața mării, întrebându-ne unde să mergem mai departe. Strada principală și terasamentul formau litera „T”. În dreapta, țărmul se rezemă de niște macarale neinteresante. O clădire albă era îngrămădită la capătul stâng, similar cu o cameră de control a centrului spațial. În spatele lui stătea un munte; un golf misterios le-a împărțit, unde, așa cum am hotărât, a trebuit să punem un cort.

cap de pod

Mai întâi, ne-am plimbat pe trotuar, despărțiți de mare de o peluză largă cu toalete, palmieri, urne, grătar de grătar, mănunchiuri de lemn de perie, leagăne și bănci. Toate acestea, precum și o fâșie de magazine mici din partea opusă a străzii, arătau ca și cum toți locuitorii orașului ar fi dispărut brusc. O parte din viață a strălucit doar pe piață pentru covoare și vase.

Când am ajuns la clădirea albă, începuse deja să se întunece. „Golful” s-a dovedit a fi un canal aproape uscat, cu țărmuri de beton. Canalul său a fost blocat de mare de un baraj jos format din pietre. Trecându-le spre cealaltă parte, am fost ușurat să-mi scot bunurile și cortul pe o mică petică între mare și panta de piatră. Fără să cedeze la rugăciunile Sofiei Ivanovna, care a îndemnat-o să meargă drept, mergând în jurul muntelui: acolo, a susținut, a fost ascunsă o bancă de nisip.

Am deschis o geantă cu un cort. Mi-am dat seama cât de nechibzuit să-l iau cu mine, fără să încerc să îl asamblez măcar o dată acasă. Ideea de a transforma un set de Bologna și batute în locuințe părea o nebunie completă. Mai ales în întuneric. Pe pietre umede. Sub rafale de vânt. O instrucție uriașă în limba engleză nu mi-a exacerbat decât disperarea și am decis să nu mă uit la ea.

Ascultând vocea mea interioară, nu știam să-mi dau seama de o mulțime de buzunare, cârlige, ochete și „urechi”. După o jumătate de oră, „scheletul” cortului a fost conectat la „piele”. Rămâne să atașați cupola rezultată la sol și să trageți o copertină de sus.

Noaptea oribilă

Covorașele de paie și cuverturile subțiri pe care le-am întins mai întâi pe podea. Din păcate, a rămas rece și toate zdrențele trebuiau adunate, așezate unul peste altul. Apoi ne-am înfășurat ca niște mumii în pături întinse deasupra. Ne-am îmbrăcat mai mulți pantaloni și pulovere - clima autohtonă din Sankt Petersburg ne-a învățat de mult să ducem o livrare de haine calde.

Toate măsurile luate nu au ajutat. Cortul s-a remarcat printr-o ventilație excelentă, care a fost o mândrie specială a arhitecților săi. Datorită acestui sistem de ventilație, acesta a costat de șase ori mai mult decât fără el. Proiectanții au prevăzut aici un plafon complet suflat, care este protejat de muște și ploaie, o fereastră separată pentru fiecare oaspete și, de asemenea, un flux de aer proaspăt pentru câine. Într-un cuvânt, cortul nu era mai rece nicăieri ...

Frigul părea să-și croiască drum spre oase. Cu fiecare minut, mi-am imaginat că mă îmbolnăvesc de otită medie, meningită, pneumonie, reumatism și enureză, spunându-mi la revedere din plămâni, rinichi și alte organe vitale.

Înalta tragedie a morții mele a fost distrusă de voci nepoliticoase. În jurul cortului erau pași; întregul său interior străpuns prin fasciculul de raze X. Am decis că acesta este începutul unei noi aventuri: aparent, paznicii „spațiului spațial” au decis să ne aresteze pentru invadarea unei instalații secrete. Așadar, ei mă vor arunca pe mine și pe soția mea într-o temniță, unde sunt supuși unor torturi monstruoase. Dar, din păcate, totul s-a dovedit a fi mult mai prozaic: turiștii ruși au trecut pe lângă ei, neîncetând încă din Anul Nou.

- La ce oră este? Am întrebat-o pe soția mea, sperând într-o zoră rapidă.
- Patru ore, mormăi ea, fără să se trezească.
„Hai să mergem undeva”, i-am sugerat, „hai să bem un ceai fierbinte”. Sau cumpărați o pătură caldă. Totul este mai bun decât să stai aici și să îngheți.

Privind lumea din cort, am văzut că marea se apropia foarte mult: valurile lins pietre în câțiva metri. Ne-am târât, amintind de francezi cu echipamentele noastre, care asediase cândva Moscova. Apa din canal urla amenințător, amintind de fiabilitatea elementelor și a lumii în ansamblu. Pe malul său de beton, am mers pe autostrada Khorfakkan-Dibba și ne-am îndreptat spre cea mai apropiată benzinărie. Nu exista un singur bancomat. Am mers mai departe de-a lungul plajei o lungă perioadă de timp, sperând să găsim ceva fierbinte și neîncetat. Dar totul, din păcate, era închis noaptea - și magazine mici și restaurantul Golden Fork. După ce am ridicat pe piață o bucată mare de polietilenă, ne-am mutat înapoi, hotărând să închidem toată ventilația proprie cu această descoperire.

Dimineață gelozie

Polietilena a îndeplinit așteptările noastre. Într-o dimineață înnorată, în ziua de 3 ianuarie, cortul era chiar puțin mai cald decât afară. Marea s-a îndepărtat, iar canalul și-a înfășurat apele superficiale leneș și mundan. După o noapte pe pietre ascuțite, spatele mi-a rănit și m-a durut. Nici măcar oasele și urmele de labe ale cuiva - fie lupi, fie ca niște câini - pe malul canalului unde am umblat noaptea nu mi-au ridicat starea de spirit. După o jumătate de oră pe nisip, eram în Furca de Aur. Deși restaurantul era situat chiar în centrul terasamentului, zona din jur părea chiar pustie de zi. Soția s-a urcat curajos în valurile de plumb cenușiu. Am privit-o de la fereastra restaurantului, am așteptat cina și am visat să mă găsesc în fotoliul moale al autobuzului, unde mă puteam recupera dintr-o noapte nebună.

Cu toate acestea, acolo a fost. În Fujairah, am ocolit cinematograful și întreaga zonă, dar nu am găsit semne ale transportului care s-a întors pe el ieri și am condus înapoi în Dubai. Toți locuitorii locali, inclusiv vânzătorul de banane prăjite, ne-au asigurat că autobuzul merge doar „aici”, dar nu „înapoi”. Nu le-am crezut și am încercat mult timp să găsim o oprire, plimbând cu o grămadă de lucruri pe trotuare, desfigurate de reparații. După ce nu am găsit nimic, am aflat că un taxi costă la fel ca un autobuz - 25 drx de persoană. Dacă există patru pasageri în el.

„Înțeleg”, a spus soția mea, stând înăuntru, „când autobuzul din Dubai merge spre Fujairah, emiratul Dubai primește banii”. Și dacă s-ar întoarce cu oameni, atunci banii pentru călătoria de la Fujairah s-ar duce și la Dubai ...

Reflectând acest lucru, am adormit treptat. Taxiul ne-a dat jos o jumătate de oră din casă. Epuizați și murdari, ne-am târât în ​​apartamentul strivit de o pisică. Am avut o curățare nocturnă și o trezire grea la treabă.

Între călătorii

La scurt timp după aceste evenimente, sărbătoarea lui Kurban Bayram a început în Emirate. Din fericire, în două săptămâni de lucru am avut o odihnă bună și am acumulat forțe pentru a mă scufunda din nou în cap în weekend. Și soția mea și cu mine am decis să mergem din nou în aceleași locuri, de parcă am rescris campania de Anul Nou, am primit un draft.

Mai mult, Khorfakkan o merita destul de mult. În special străzile sale liniștite, care se desfășoară paralel cu principalul - traversa verticală a literei „T”. Viața lor părea să se fi oprit la marca de acum 40 de ani. Totul aici amintea de anii pre-petrolului: case cu flăcări, mașini de modă veche și femei în pelerine negre, care transportau genți de cumpărături de pe piață. Copiii s-au jucat dezinteresat în praful de lângă găini, capre și miei întinși acolo. Răscruciile de străzi erau ocupate de bălți uriașe, în a căror suprafață de nezdruncinat se reflectau vârfurile munților.

"Nu a fost nimic, nu va fi nimic", a șoptit peisajul patriarhal liniștit. "Trăiește aici și acum. Numai în acest fel vei găsi adevărată pace." Da, poate, de dragul acestui sentiment, a meritat din nou o călătorie într-un oraș liniștit. Desigur, de această dată am avut câteva pregătiri serioase. După ce am examinat ghidul, am aflat că clădirea albă de la Cosmodrome era Oceanic Hotel, renumită pentru centrul său de scufundări.

Khorfakkan, potrivit cărții, a fost considerată o stațiune populară, iar centrul vieții sale de noapte era promenada familiară. Mai mult, acea parte a acesteia, unde am văzut macarale, a meritat și ea o atenție. "Aici puteți vedea", a relatat cartea, "mostre interesante de scoici de mare adâncime. Pescarii pur și simplu îi aruncă atunci când își curăță plasele de pește."

Încercarea numărul 2. Eroare la manipulare

De această dată am luat cu noi nu numai fructe, sandvișuri, pulovere, șosete din lână, apă potabilă și hartă, dar și o saltea de aer și cea mai caldă pătură. Am eliminat în avans sistemul de ventilație patentat, acoperind cortul de deasupra și dedesubt cu batiste, eșarfe, eșarfe, perne și o pată pentru scaune. Poate că acum a devenit și mai scump - pentru că know-how-ul nostru unic nu a lăsat să i se dea un singur suflu de aer cald.

În Piața Ittihad din Deira, aceeași în care a început prima noastră călătorie, am făcut un aranjament cu un șofer de taxi în vârstă. A condus mașina, depășind o dată și jumătate toate numerele de pe indicatoarele limită de viteză. Numele satelor și orașelor - Al-Da'id, Masafi, Datta și Bitna - s-au înlocuit reciproc, ca niște copaci aflați în afara ferestrei unui tren de curierat. Bărbatul cu barbă ne-a condus până la Horfakkan, ne-a dat jos la o benzinărie de lângă Hotelul Oceanic și i-a dat numărul de telefon.

Am tabărat pe malul canalului, în locul în care ultima dată am găsit urme de labe și oase. Mi s-a părut cel mai sigur - și cel mai important chiar, fără o singură piatră. Lăsând lucrurile sub protecția lupilor, ne-am dus la supermarket, unde am stat trei ore încercând și cumpărând un costum de baie nou pentru soția mea. Apoi au luat masa cu pizza exotică de nuci și ciocolată caldă în cafeneaua futuristă Vergnano 1882, care ar fi putut să devină decorația pentru filmarea filmului The Fifth Element. Aruncând salteaua în cort, am umflat-o și, acoperindu-ne cu un munte de pături, ne-am dus la culcare.

De data aceasta, aparent soarele a decis să ramburseze datoriile pentru a treia ianuarie, iar până la prânz casa noastră liliacă s-a transformat într-o adevărată seră. Îndepărtându-ne puloverele transpirate, am fugit spre barajul care leagă muntele cu plaja și am văzut că femeile locale se scaldă doar în haine. Orașul Khorfakkan, după cum știți, este inclus în emiratul Sharjah, cunoscut pentru rigoarea legilor islamice. Acest lucru s-a aplicat chiar și la colțurile îndepărtate ale terasamentului. Nu mai vorbim de părțile sale centrale, cum ar fi vecinătatea furculiței de aur, unde Sofia Ivanovna a stropit ultima dată.

- Înseamnă, - soțul s-a supărat, - în zadar, trei ore am ales un costum de baie?
- Nimic, am consolat-o, poate că vom merge într-o zi în Crimeea. Sau la Karelia. Sau la Peter ...

Cu aceste cuvinte, a trebuit să mă urc pe soția mea în vârful muntelui; din ea a devenit vizibil acea bancă de nisip unde nu am îndrăznit să merg ultima dată. Am coborât pe plaja sa de nisip, văzând o tabără de zeci de corturi. Doar că ne-am îndepărtat de el timp de o jumătate de kilometru bună, am folosit în sfârșit un costum de baie în scopul propus.

Revenind în oraș, am luat micul dejun la restaurantul Green Beach, cu un tavuk shish magnific și o cafea turcească delicioasă. Apoi au călărit pe o cămilă. Șoferul său a condus peste 100 de dirhami, dar apoi, văzând expresia fețelor noastre, a redus prețul de zece ori.

De la înălțimea cocoașelor, am văzut cum terasamentul s-a schimbat de nerecunoscut în comparație cu ultima noastră vizită. Se pare că ghidul nu a mințit. Seara, am observat că piața covoarelor și vaselor s-a transformat într-un târg întreg noaptea cu tobogane gonflabile și restaurante. Și deși acum bazarul nu funcționa, încă mai erau incredibil de mulți oameni pe țărm.

Numeroase familii arabe s-au adunat aici pentru a sărbători Eid al-Adha. La început, o rogojină groasă de răchită de cel puțin trei-trei metri a fost descărcată din mașină. Pe această așternut, printre perne, șeful familiei era așezat, asumându-și onorabila datorie de a fuma narghilea. Între timp, femeile au descărcat corturi, s-au separat pentru fiecare copil, mese pliante și scaune, precum și o aprovizionare săptămânală cu mâncare din mașină. A inclus kebabs, care au început imediat să șuie pe grătar.

Vacanțele de covoraș au acoperit aproape gazonul. Cele mai vesele și dezordonate familii erau indiene. Încurcându-se prost, înapoi și înapoi și lovindu-se unul pe celălalt, bărbații și femeile în haine colorate trăgeau perne, mâncare și feluri de mâncare din loc în loc. Sub picioarele lor, copii zvâcniți se învârteau cu baloane și bomboane.

Părăsind „nava deșertului”, am pornit să căutăm liniște și liniște. Ei au supraviețuit doar la sfârșitul terasamentului, unde macaralele răsăreau cu invitație, iar lângă ele se afla o piață de pește și legume. În apropiere se punea plase abandonate de cineva și mai multe bărci pe jumătate scufundate. O mulțime de mici cochilii s-au înfipt în picioare aici. La întoarcere am mers la Golden Fork pentru o masă cu ciorbă de crab și pui de teppanyaki. De acolo am chemat șoferul cu barbă; în curând ne aștepta la benzinărie. După o oră și jumătate de mers cu viteză nebună, eram deja în Dubai, iar dzhigitul a frânat chiar lângă ușa noastră din față.

A doua încercare de a vizita Horfakkan a fost clar un succes. Poate că singurul lucru pe care nu l-am avut timp a fost să rătăcesc pe străzile liniștite în care dorm caprele și puii săpă în praf ... Dar contează astfel de fleacuri în campanie? Cred că nu. Într-adevăr, un adevărat turist are nevoie de un singur lucru: faceți un traseu astfel încât să se desfășoare aproape de duș, plajă, restaurant, bancomat, supermarket, cafenea de noapte, grătar cu masă și un set de lemn de perie, precum și toalete civilizate. Și, pe cât posibil, de munții pietroși și marea rece umedă.

Ivan Sheiko-Mic

Urmărește videoclipul: Singur intre lupi (Mai 2024).